Ne kadar yan yana gelmesek, aramızda mesafeler olsada, günlük görüntülü konuşma süreleri ile dijital süreci zirveye çıkarttık.

Peki, markalar Covid-19 ile dijital pazarlamayı nasıl yapacak?

2019 yılının aralık ayında Çin’de meydana çıkan ve büyün dünyayı derinden etkileyen Covid-19 virüsü ile ölümler çoğaldı, ciddi kayıplar yaşandı ekonomi alt üst oldu ve insanların arasına fiziksel mesafe girdi. Ne kadar yan yana gelemesek, aramızda mesafeler olsada günlük görüntülü konuşma süreleri ile dijital süreci zirveye çıkarttık.

Dileğimiz en yakın zamanda bu virüsün temizlenmesi ve insanların normal yaşantılarına geri dönmesi.
Covid-19 ile bütün dünyada taşlar yerinden oynadı, birçok sektör durma noktasına geldi bunlardan birincisi turizm sektörü oldu.

Bu ekonomik kriz ile insanların arasında fiziksel mesafe girdi ve dijitalleşme zirve noktaya çıktı, evlerinde kendilerini karantinaya alan insanlar televizyon ve dijital dünyada vakit geçirmeye başladı. Yaş istatistik oranlarına göre İnstagram ve Youtube kullanım oranı %100 arttı. Peki markalar?

Bazı markalar ajanslarla iletişimi kesmiş, bazıları telefonları açmıyormuş.

Evet, alışveriş kesilmiş ve müşteriler gelmiyor olabilir, bu durum gelmeyecek anlamına gelmiyor. Böyle düşünüp hareket edilirse marka bilinirliği azalmaya başlar. Şu anda aslında iletişim kurmanın tam zamanı! İnsanlarla kendi deneyimlerinizi paylaşmak; hem de bu süreci tamamladığımızda ‘normal hayata’ geri döndüğümüzde, insanların sizi daha çok hatırlamasını sağlayacak.

Kesin olarak inandığım bir şey varsa şirket, marka ya da müşteri neyseniz hikaye anlatmaya devam edin! Bu kriz zamanları insanların bağ kurmaya en çok ihtiyaç duyduğu zamanlardır. İnsanlar kötü zamanlarda bir araya gelir ve birbirlerine hikâye anlatırlar. Yeni medyada gün boyu içerik tüketiliyor, yayınladığınız içeriğin kitlelere ulaşma ihtimali eskisinden çok daha fazla.

Unutturmamalısınız!
Yapacağınız kreatif hikaye ve postlar ile insanlarla iletişime geçip onları sadık bir müşteri haline getirebilirsiniz. Bu kriz döneminde #evdekal hastagi ile yeni sadık müşterilere ulaşabilir ve duygusal bağ kurabilirsiniz. İstediğimiz de bu değil mi? ÖRN: Bu baharda sarılabilmek için #evde kal, bu baharda özgürce yaşayabilmek için #evdekal şeklinde örneklendirilebilir.

Evet dünya olarak muazzam bir kriz döneminden geçiyoruz; ama biliyoruz ki bu dönemde geçecek. Olması gereken minimum zarar ile güzel temaslar kurarak belki de yeni müşterilerle bu dönemden çıkmak her markanın en büyük hayalidir.

Markanızı unutturmayın.

Umarım en yakın zamanda bu virüs minimum kayıplarla atlatılır, tekrardan özgürlüğümüze kavuşur ve ekonomi eskisinden daha iyi hale gelir. Covid-19 nedeniyle kapalıyız; ama iletişime değil. Tüketmeyi durdurup üretimi devam ettirmeliyiz. Sağlıklı günler için #evdekal

Leave a comment